Uncategorised

Pradžia teismo proceso kapitonui, kurio nardymo laivas „Conception” sudegė ir paliko 34 žuvusius

Antradienį prasidėjo teismo procesas kapitonui, kurio nardymo laivas užsidegė ir nuskendo pietinėje Kalifornijos pakrantėje, sukeldamas mirtinausią jūrų katastrofą naujausioje JAV istorijoje. 2019 metų Darbo dienos tragedijoje, vykusioje netoli Santa Cruz salos, apie 25 mylias į pietus nuo Santa Barbaros, žuvo 34 žmonės. 75 pėdų ilgio laivas užsidegė prieš aušrą paskutinę tris dienas trukusios nardymo ekskursijos dieną. Ketveri metai vėliau, federalinis teismo procesas Jerry Boylanui, laivo kapitonui, prasidėjo antradienį su teismininkų atranka Los Andželo teismo salėje1.

Boylan, 68 metų iš Santa Barbaros, neigė kaltę dėl laivo pareigūno elgesio ar aplaidumo. Šis prieš Pilietinį karą priimtas įstatymas taip pat žinomas kaip jūreivio žmogžudystė. Nacionalinė transporto saugumo valdyba teigė, kad Boylan nepaskyrė budinčiojo nakties sargybinio, dėl ko gaisras greitai plito nepastebėtas ir užstrigo 33 keleivius ir vieną įgulos narį1.

Nežinoma gaisro priežastis ir teismo proceso detalės

Nežinoma, kas tiksliai pradėjo ankstyvą rytą kilusį gaisrą. Ankstyvoji oficiali analizė atkreipė dėmesį į vietą, kur nardymo dalyviai prijungė telefonus ir kitą elektroniką. Tačiau Los Andželo Times straipsnis, cituojantis konfidencialų Alkoholio, tabako, ginklų ir sprogmenų biuro ataskaitą, teigė, kad gaisras prasidėjo nuo plastikinės šiukšlių dėžės ant pagrindinio denio, nors oficiali priežastis vis dar nėra nustatyta1.

Boylan ir keturi įgulos nariai, kurie miegojo viršutiniame denie, pasakė tyrėjams, kad bandė išgelbėti kitus, bet galiausiai buvo priversti šokti per bortą, kad išgyventų. Boylan 3:14 val. padarė pagalbos šaukštelėjimą prieš palikdamas laivą. Daugelis šeimos narių nuo to laiko suformavo „Advocacy34”, siekdami sustiprinti laivų reglamentavimą. Ieškodami atsakymų, jie vienas kitą guodė per mylimųjų praleistus gimtadienius ir rūpinosi kiekvieną metinę1.

Reakcija į tragediją ir būsimi teisminiai procesai

Gaisro metu nuo 1991 metų joks savininkas, operatorius ar nuomininkas nebuvo nubaustas arba nesumokėjo baudos už tai, kad nebuvo paskirtas budinčiojo patrulis, parodė Pajūrio sargybos įrašai. NTSB kaltino Pajūrio sargybą, kad ji nevykdė šio reikalavimo, ir rekomendavo sukurti programą, užtikrinančią, kad laivuose su pernakvojančiais keleiviais tikrai būtų sargybinis1.

Pajūrio sargyba nuo to laiko įgyvendino naujas taisykles dėl gaisro aptikimo sistemų, gesintuvų, pabėgimo kelių ir kitų saugos priemonių, kaip nurodė Kongresas. Tačiau ji dar neįgyvendino visapusiškos saugos valdymo sistemos, nes pramonės atstovai prieštaravo, cituodami išlaidas. Aukų šeimos padavė Pajūrio sargybai vieną iš kelių vykstančių civilinių ieškinių1.