A realistic HD photograph featuring solutions on how to avoid food waste: recipes from Hellmann's and a cartoon cat character associated with mayonnaise.
Uncategorised

Pasiūlymai, kaip išvengti maisto švaistymo: Hellmann’s receptai ir Mayo Cat

Maisto švaistymas yra svarbi problema, su kuria susiduria vis daugiau žmonių visame pasaulyje. Hellmann’s kompanija, kurianti majonezą ir kitus padažus, atkreipia dėmesį į šį klausimą savo naujame reklaminėme eteryje, kuris buvo parodytas per didžiąjį Amerikos futbolo finalą. Šiame eteryje dalyvavo Mayo Cat, kurį pasitelkė iš garsenybių žvaigždyno. Ši kompanija jau keletą metų yra tapusi maisto dinastijos dalimi, pelnydama žiūrovų simpatijas savo linksmomis reklamomis.

Šių metų reklamoje “Hellmann’s” nenorėjo tiesiog pademonstruoti produkto, bet ir pristatė savo “Make Taste, Not Waste” platformą, kuri skatina žmones kūrybiškai pagalvoti apie savo likučius šaldytuve. Jie pateikia receptų, kurie padeda ne tik švelninti maisto švaisto problemą, bet ir suteikia antrą šansą vakarykščiam maistui. Visai nesvarbu, ar tai būtų pirmadienio rytą mažiau viliojantys šventinio stalo padėklai su picomis ir slyderiais, ar paprasti kasdieniai likučiai, “Hellmann’s” siūlo įkvėpimo, kaip juos pavirsti į skaniai atrandamus patiekalus.

Ši kompanija išnaudoja ir humoro jausmą – reklaminis eterys su Mayo Cat ir garsenybėmis tiesiog priverčia žiūrovus pasisukti. Tačiau kompanijos tikslas yra daug rimtesnis – paskatinti žmones neužmiršti maisto, kuris dar gali būti paverstas į skanią ir sveiką vakarienę ar pietus. Pavyzdžiui, vakarykščiai vištienos sparneliai gali tapti pagrindu įdomiam ir sotiems panini sumuštiniams su bivalo padažu.

Šiandien, kai maisto švaistymas yra didelė problema, “Hellmann’s” pasiūlymai atveria kelią platesnei diskusijai apie tai, kaip galime ilginti maisto “gyvavimo” trukmę ir taip sutaupyti išlaidų bei prisidėti prie tvarumo.

**DUK (Dažnai užduodami klausimai) skiltyje apie maisto švaistymą:**

Kas yra maisto švaistymas ir kodėl tai yra problema?
Maisto švaistymas kyla, kai maistas, kuris galėtų būti suvartotas, yra išmetamas arba neefektyviai panaudojamas. Tai ne tik finansinis nuostolis, bet ir žalinga aplinkai, nes gaminant maistą vartojami resursai (pvz., vanduo, žemė, energija) bei išmetamos šiltnamio dujos.

Ko siekia Hellmann’s inicijuota ‘Make Taste, Not Waste’ platforma?
Platforma “Make Taste, Not Waste” skatina žmones kūrybiškai pagalvoti, kaip panaudoti šaldytuve esančius maisto likučius. Ji siūlo receptus, kaip atgaivinti vakarykščius patiekalus, kad juos būtų galima skaniai ir tvariai suvartoti.

Kaip Hellmann’s pristato šią idėją?
Hellmann’s pristato savo idėją per humoristiškas reklamas, kuriose dalyvauja garsūs Mayo Cat ir kitos garsenybės. Reklamos siekia pradėti rimtesnes diskusijas apie maisto atliekų mažinimą bei panaudojimą.

Kokius patiekalus Hellmann’s siūlo ruošti iš likučių?
Pavyzdžiui, iš vakarykščių vištienos sparnelių siūloma pagaminti panini sumuštinius su bivalo padažu. Siūlomi receptai yra tvarūs ir leidžia pagaminti sveiką vakarienę ar pietus iš likusių maisto produktų.

**Pagrindinių terminų apibrėžtys:**

Maisto švaistymas: procesas, kuomet tinkamas vartoti maistas yra švaistomas ar netinkamai panaudojamas, o tai sukuria ekonominius nuostolius ir neigiamai veikia aplinką.
Svari mityba: maistas, kuris yra naudingas sveikatai ir subalansuotas pagal nutrientų poreikį.
Tvarumas: darnus išteklių naudojimas, siekiant išlaikyti aplinką ir užtikrinti resursų pasiekiamumą ateities kartoms.
Platforma “Make Taste, Not Waste”: inicijuotas projektas, skatinantis maisto likučių kūrybišką panaudojimą, siekiant skatinti tvarią vartojimo kultūrą.

**Pasiūlytos susijusios nuorodos:**

Tvaraus vystymosi tikslai
Maisto ir žemės ūkio organizacija

Norint gauti išsamesnę informaciją apie maisto švaistymą ir tvarumą, rekomenduojama apsilankyti aukščiau pateiktose nuorodose, kurios veikia kaip pagrindinių suinteresuotų organizacijų portai šiose srityse.