Uncategorised

Kas nutiko koncepcijos kapitonui?

Jerry Nehl Boylan, 68 metų, kuris buvo „Conception” nardymo laivo kapitonas, kaltinamas dėl laivo pareigūno elgesio arba aplaidumo. Laivas prieš daugiau nei tris metus užsidegė ir nuskendo Kalifornijos pakrantėje, dėl ko žuvo 34 žmonės1. Teismo procesas prasidės kitą mėnesį.

„Conception” laive 2019 m. rugsėjo 2 d. kilęs gaisras tapo mirtina katastrofa 33 keleiviams ir vienam įgulos nariui, kurie buvo užstrigę po deniu. Tai buvo didžiausia šiuolaikinė jūrų katastrofa Kalifornijoje1. Naujame federaliniame kaltinime teigiama, kad Boylan buvo atsakingas už laivo ir jo keleivių saugumą, tačiau nepakankamai atliko gaisro pratimus ir įgulos mokymus, nesuteikė gaisro gesinimo instrukcijų ar nurodymų įgulos nariams po to, kai prasidėjo gaisras1.

Teismo procesas: ką reikia žinoti

Boylan kaltinamas, kad buvo pirmasis, kuris paliko laivą, ir nepaisė daugelio saugumo priemonių. Teigiama, kad jis nepakankamai apmokė savo įgulą, kaip elgtis tokioje avarinėje situacijoje, ir nepaisė reikalavimo turėti budintį patrulį, kuris, anot prokurorų, galėjo laiku pastebėti gaisrą ir sustabdyti jį4.

Nacionalinė transporto saugumo taryba nustatė, kad gaisro kilimo vieta tikriausiai buvo laivo gale esančiame salone, kur buvo labai užsideganti polietileno šiukšlių dėžė po laiptais į viršutinį denį4. Ataskaitoje nenurodyta, kas galėjo sukelti gaisrą šiukšlių dėžėje, tačiau Boylan advokatai ir prokurorai ginčijasi, ar leistina pateikti faktą, kad jis rūko4.

Teismo procesas ir jo pasekmės

Boylan ir keturi įgulos nariai, kurie miegojo viršutiniame dange, pasakė tyrimo metu, kad bandė išgelbėti kitus, bet galiausiai buvo priversti nusokti per bortą, kad išgyventų5. Boylan paskelbė mayday signalą prieš palikdamas laivą5. Nuo to laiko dešimtys artimųjų narių sukūrė „Advocacy34”, siekdami sustiprinti laivų reglamentavimą5.

Po gaisro, per tris dienas, „Truth Aquatics Inc.”, kuriai priklauso „Conception” savininkai Glen ir Dana Fritzler, pateikė ieškinį JAV apygardos teisme Los Andžele pagal jūrų teisės nuostatą, leidžiančią jiems riboti savo atsakomybę iki laivo likučių, kuris buvo visiškai prarastas5. Šis laiko patikrintas teisinis manevras buvo sėkmingai taikomas „Titanic” ir kitų laivų savininkų, ir reikalauja, kad Fritzlerai įrodytų, jog jie nekalti5.